23 januari 2013

Måste bara visa dagens bild hehe

Ett mycket fundersamt uttryck...


2 kommentarer:

  1. Hej !
    Verkligen kul uttryck !
    Måste säga att din hund och min verkar vara så lika i mångt och mycket.
    Tex sitt sätt att ligga och mysa i fåtöljen på rygg, exakt lika !
    Helt facinerad av fåglarna, de stora svarta har Emma förstått att de kan man inte fånga, så nu bara tittar hon intresserat på dem. Småfåglarna är också jättekul att titta på, vi har satt upp matbehållare utanför vardagsrumsfönstret så Emma kan titta på dem, och hon sitter jättemycket där :)
    När vi var ute på Höjsvägen sist gick det höns och tuppar på ett fält vid sidan av vägen. Då tvärvägrade Emma att gå mer, utan satte sig och tittade på hönsen, efter 10 minuter ca fick jag truga henne att gå vidare med mig för jag frös.
    PS, är det flexikoppel du har till henne? Då är det bättre att ha sele till det, kan bli hårda ryck för halsen annars. Vi kör alltid med VGW selen eller Karlie sele, det är dom som Emma gillar bäst, (jag också). På promenader när Emma skall gå "fint" tex uppe i byn etc så har hon vanligt halsband och koppel.
    Så skönt att allt börjat ordna sig för er ! (och kul att läsa och se dina fina bilder)
    Kram och puss till er från Emma och mig !

    SvaraRadera
  2. hej Karin!
    så kul att Du hittar hit igen!
    Dem är ju apporterande fågelhundar - klart att en fågelintresse måste finnas hihi lite för mycket ibland bara hehe

    när det gäller flexi så har vi lärt oss att gå fint, inga plötsliga ryck nu längre, men Du har givetvis rätt om att sele är bättre. Jag har en Hurrta sele som vi använder då och då :)

    Kramar till ER!

    SvaraRadera