3 oktober 2012

Nytt foder och märgben

Vaknade 12 (!!!) mitt huvud gör mindre ont än igår men mår riktigt dåligt idag också.
Maten tog slut så vi bestämde oss för att åka och handla. Kom på att det är dags att köpa foder till Misha, så det blev en sväng till sjukhuset. Var väldigt osäker på vad hon ska få äta för foder, veterinären har rekommenderat ett av vet. foder som ska vara bra för leder.
Royal Canin Veterinary Diet Mobility Special (Larger Dogs) Canine 14kg
Och eftersom Precept Plus som hon har ätit fram tills nu har inte varit det bästa valet för oss (5-6 bajs högar per dag) så bestämde jag mig för att köpa ett av dem vetten har rekommenderat. Har läst innehållsförteckningen 100 gånger, och alltid hittat något jag inte gillade, men till slut har jag bestämd mig för Royal Canin Diet Mobility Special (Large Dogs). Ca 800kr för 14 kilo, inte så billigt kanske men det fodret ska redan innehålla fiskolja och glukosaminer så det behöver vi inte köpa extra tyckte vetten. Vill testa, hon började halta nu efter kastreringen igen. Orsaken kan delvis vara den att hon var svag, rörde sig väldigt lite eller en kombination av detta och att glukosaminer tog slut. Hoppas verkligen att det nya fodret ska funka och få henne att må bättre , bajsa mindre och ha ett positivt verkan på lederna. Misha fick också ett stort märgben som sen födelsedags present. =)


3 kommentarer:

  1. Hej !
    Hoppas allt är bra och Misha och ni mår bra nu igen. Nu har bokat tid för kastrering av Emma. Tisdag den 6 nov skall det ske. Känns nervöst, men vi får hoppas det går bra.
    Det var några dagar sedan du skrev sist i bloggen :)
    I dag har vi riktigt härligt höstväder, frost, vindstilla och sol... Nu skall vi ut på en promenad igen, Emma och jag !
    Kram !

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Saknar er blogg och undrar hur ni har det....
    Jag hoppas verkligen det är bra.
    Kan du inte bara skriva en liten kort blogg så vi vet att allt är bra?
    Kramar till er alla !

    SvaraRadera
  3. hej Karin!
    herregud1 vet du, det känns som om jag var här för 100 år sen och skrev. Bra att Du påminner mig om bloggen :) har inte haft dator i knäna i ca 3 veckor nu :P
    vi mår bra, jag har varit mega förkyld (är det fortfarande) men Misha mår prima :) hon är pigg och glad.
    Hur har ni det? har ni kastrerat vovven än?
    kramar till Er!

    SvaraRadera